24.10.17

Volby dopadly dobře

Ne, nejsem žádný vášnivý příznivec hnutí ANO a nebo SPD, ale stojím si za svým tvrzením, že volby dopadly dobře. A proč ? Kdyby vyhrála ČSSD a nebo ODS, tak by všichni se tloukli do prsou, že všechno je v pohodě a vše se vrátí do starých zajetých kolejí. Ale v budoucnu by se určitě objevilo nějaké další hnutí/skupina/politická strana a vše by se opakovalo. Ale když vyhrálo hnutí ANO, tak kromě toho, že si všichni uvědomili, že je někde problém v české společnosti a jak snadno se dá zvládnout politický marketing, tak také se ukázalo, že vyrostl nepřítel, na kterého zatím nemáme žádné protizbraně.
Jak jsem psal v předchozím článku o volbách, tak tyhle volby mě nudily. Bylo to hlavně díky tomu, že (si myslím) jsem racionálně uvažují člověk, který si prostuduje programy a pak se rozhodne, který program je realizovatelný. A u ANO a hlavně u SPD je naprosto nerealizovatelný. „Zakážeme islám“ Jak? Věřím v islám, takže mi zakážete i vnitřní víru? Budete se ptát lidí, kteří zrovna překročili hranici, jaké jsou víry a když islámu, tak je „celníci“ vyexpedují ze země?
Ale tohle marketing dokázal lidem prodat, že se to dokáže, a proto SPD volilo tolik lidí, kolik je volilo. A ostatním stranám nezbývá nic jiného než najít protizbraň. Najít nějakého marketéra, který dokáže jejich program prodat úplně stejně marketéři těch dvou výše zmíněných stran. A já pevně doufám, že v budoucnu pořád budou existovat nějaké realizovatelné programy a né, že veškerá volební kampaň bude vedena skrze útoky na oponenty a že oni budou dělat všechno lépe.
Všichni říkají, že před námi jsou prezidentské volby, kdy se ukáže, zda je naše demokracie pevná. Podle mě se všichni mýlí. I kdyby se stal prezidentem opět Zeman, tak se konce příštího roku nedožije vzhledem k jeho zdravotnímu stavu, takže za chvíli by byly předčasné volby. Podle mého jsou důležitější volby komunální, které jsou půl roku po prezidentských volbách. Tam se teprve ukáže pevnost demokracie. V tu dobu bude Andrej Babiš vládnout 6 měsíců a lidé z něj budou pravděpodobně rozladěni. A nepředpokládám, že osobnost Andreje Babiše zavítá do každé menší vesničky, aby tam pomohl s kampaní kandidátovi za ANO. Proto si myslím, že volby do obecních zastupitelstev budou možnou hradbou proti přílivové ANOvlně. Já sám jsem se rozhodl den po volbách, že budu kandidovat a budu se snažit zvrátit, aby na každé úrovni ve státě nevládl Agrofert.
Co myslíte, jsou prezidentské nebo komunální volby důležitější?

3 komentáře:

  1. Poslední dílčí volby dopadly tak, že jednotlivé koalice zvládly ANO vyšachovat. Můžeme doufat, že to bude podobné :) . Možná můžeme být rádi za to, že si Babiš ten svůj velký úspěch vybral teď ve sněmovně, a ne příští rok v těch komunálkách. Nebudem si nic nalhávat, ty místní struktury mají na každodenní život daleko větší vliv ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Místní struktury mají na každodenní život větší vliv, ale přesto mají nižší volební účast jak do sněmovny. A já jsem si dal sám sobě závazek, že udělám vše proto, aby u nás ANO nevyhrálo...

      Vymazat
  2. Je pravda,ze bychom mohli oslavovat, že konečně není "u moci" levice. Takže to vlastně dopadlo dobře. Ovšem také spoléhám na lokální volbicky, které se dotknu mne osobně u nás na vesnici více, než to,ze mam oblíbence v PS. A také je moc fajn,ze to bude za pul roku, takže ti,co volili extrémně, snad průhlednou a "bude líp" (ten Babis je všude). V horším případě budou volby oblastní a znovu i do PS... to bude pak legrace ...

    OdpovědětVymazat