23.09.16

Seberealizace na vysoké škole



Nejlepší místo, kde se člověk může rozhodnout, co bude v budoucnu dělat, je vysoká škola. Nemá tolik předmětů jak na střední škole, takže v době, kdy nemá žádnou hodinu, se může seberealizovat v tom daném odvětví, které ho zajímá. A leckdy přímo na univerzitě se zrodí nápad, který potom může vydělat miliardy (stačí se podívat na zakladatele Facebook, ze začátku to byla jenom taková klasická garážní firma).

Tímto článkem nechci pět ódy na to, že vysoká škola je to nejúžasnější, co Vás může potkat, pokud se na ni dostanete, ale smyslem celé této „statě“ je ukázat, co všechno dělám (nebo jsem dělal) za aktivity při vysoké škole.

 

Sportovní redaktor

Již od svých 6 let jsem dělal nějaký sport. Do současnosti jsem aktivně dělal pozemní hokej, karate, judo, cyklistiku a teď jsem se dal na běhání. Zároveň se rád koukám na všechny možné i nemožné sporty, takže ve sportu obecně podle mě dost zorientuju. A díky této mé znalosti jsem se dostal do redakce isport365.cz, kde publikují mé články

 

Redaktor studentského časopisu

Když jsem nastoupil na vysokou školu, tak jsem nááhodou narazil na studentský časopis Dione, který spadá pod Západočeskou univerzitu a který primárně píše o dění na škole. Dá se říct, že děláme takové školní  PR.  Já sám jsem si vzal na starost interview s lidmi, kteří něco dokázali a nebo umí nějakou činnost lépe jak ostatní.

 

Fotograf a dotazovatel

Jsem ukecaný člověk  a zároveň svým foťákem ze starověku rád fotím. A díky těmto dvou vlasnostem jsem se dostal do „skupiny“ Humans of Pilsen / Lidé z Plzně, kteří fungují na konceptu Humans of New York. Fotí lidi v ulicích Plzně a ptají se jich na libovolnou otázku. Já jsem dostal na starost hlavně fotit lidi, kteří zrovna někde čtou.

 

Dobrovolník na sportovních akcích

Kromě dívání se a provozování nějakého sportu, se také rád zapojuju do organizace nějaké sportovní události. Zde poznám, jak funguje takovéto zákulisí závodu a co všechno stojí za přípravou celé události. Nejčastěji se zúčastňuji běžeckých závodů (půlmaratón a maraton) v Praze. Již jsem dělal vlajkonoše, stavěče tratě, předával jsem medaile doběhlým běžcům a hlídal jsem trať.

 
Organizátor přednášek
Jsem online 24 hodin na sociálních sítích a díky tomu narážím na spousty zajímavých lidí, kteří jsou něčím známí na Facebooku, Instagramu, Youtube nebo i Twitteru.  Zároveň často chodím do jedné kavárny, kde jsem se stal takovým „neformálním event managerem“, zároveň se tam dají dělat zadarmo přednášky. A když chci poznat tyto zajímavé lidi a zároveň si je poslechnout, tak je zvu do Plzně do té kavárny. Již jsem zorganizoval 3 přednášky (nejvíce přišlo 25 lidí).

Psaní blogu

Původně jsem si založil blog hlavně proto, abych si psal takový čtenářský deník, protože u těch knížek, které jsem přečetl ve svých 15 letech, si nepamatuju už obsah. A tak díky psaním o nich si je (snad) budu pamatovat ještě za 10 let. Ale kromě psaním o knihách chci taky formou písmenek prezentovat také nějaké své názory na nějaké téma, teď hlavně o škole. Podotýkám, ač studuju politologii, tak v žádném případě se nechci věnovat o politice, to půjde mimo mě. 
 
 
Zde jsem uvedl několik příkladů mé aktivity na vysoké škole a co vy a Váš volný čas na vysoké škole?
 

0 komentářů:

Okomentovat